Vest administrationen A/S blev etableret i 1990 af nuværende direktør Kent Friis Petersen. I dag administrerer vi tæt på 400 andels- og ejerboligforeninger samt gårdlaug. Tilsammen giver det mere end 6.000 enheder. Men vi er stadig ikke større end, at vi kender alle vores kunder, og de nære relationer har altid været værdsat hos både kunder og medarbejdere. Her hjælper det også, at vi har en høj gennemsnitlig anciennitet hos alle medarbejdere. Faktisk er gennemsnittet hos vores administratorer mere end 10 år.
Danmarks 10. bedste arbejdsplads blandt mindre virksomheder
Den høje anciennitet i Vest administrationen kommer af et stort fokus på alle medarbejderes trivsel og især frihed under ansvar og høj tillid på tværs af organisationen. Det har i både 2021 og 2022 medført en placering som nummer 10 blandt Danmarks bedste arbejdspladser hos Great Place to Work i kategorien 10 – 49 ansatte. Hold øje med jobopslag HER, hvis du også vil være en del af vores succesfulde team. Men du skal skynde dig, for i 2022 bliver det endnu mere attraktivt at arbejde i Vest Administrationen. I slutningen af året går vi over til fire dages arbejdsuge, men vi tyvstarter allerede fra marts måned, så vi kan få en god overgang. Læs mere HER.
Vision og Mission
Vest Administrationen A/S blev startet ud fra visionen:
”Vi vil gøre det nemt at være bestyrelse”
Det har været fundamentet i 30 år, og det er det stadig. Det er fordi, det virker. Det synes vi, og det synes vores kunder. Se vores cases HER.
Vores mission giver os i hverdagen gødningen til at yde ekstra for både hinanden og jer som kunder.
Vi vil gøre det nemt at være bestyrelse – også på den lange bane. De mange års erfaring og den høje anciennitet har skabt en solid virksomhed, der også er med jer i det lange løb. Det giver mulighed for hele tiden at udvikle vores allerede stærke processer og sikrer bedre service til jer som kunder. Vores professionelle bestyrelse er den strategiske sparringspartner, der sikrer, at vi fastholder den rigtige retning. De gør det godt, som du kan se af tallene. Mød dem HER.
Hovedtal i 1.000 kr. | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
Nettoomsætning | 30.946 | 29.224 | 27.752 | 21.149 | 20.096 | 19.932 |
Bruttofortjeneste | 25.599 | 24.264 | 22.674 | 15.708 | 16.211 | 15.732 |
Resultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) | 5.308 | 6.140 | 5.627 | 2.683 | 4.358 | 4.131 |
Resultat før finansielle poster | 4.149 | 5.548 | 4.827 | 2.434 | 4.144 | 3.926 |
Årets resultat | 3.204 | 4.297 | 3.154 | 1.993 | 3.240 | 3.140 |
Balancesum | 13.110 | 14.142 | 11.572 | 10.437 | 8.968 | 7.830 |
Egenkapital | 6.132 | 6.428 | 5.131 | 4.377 | 5.384 | 4.144 |
Nøgletal | ||||||
Bruttomargin | 82,7% | 83,0% | 81,7% | 74,3% | 80,7% | 78,9% |
Overskudsgrad | 13,4% | 19,0% | 17,4% | 11,5% | 20,6% | 19,7% |
Afkastningsgrad | 30,5% | 43,2% | 43,9% | 25,1% | 49,3% | 50,4% |
Soliditetsgrad | 46,8% | 45,5% | 44,3% | 41,9% | 60,0% | 52,9% |
Forrentning af egenkapital | 51,0% | 74,3% | 66,3% | 40,8% | 68,0% | 86,6% |
Udvikling i antal medarbejdere
Nedenstående er fuldtidsansatte, dertil kommer en håndfuld studentermedhjælpere og praktikanter. Se alle medarbejdere HER.
2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
32 | 28 | 25 | 22 | 20 | 20 |
Styr på kvalitet og sikkerhed
Der skal selvfølgelig være styr på både jeres og vores data. Vi har styr på vores processer, og hvordan vi gør tingene. Vi siger, det vi gør, og vi gør det, vi siger. Det har vi dokumentation for. I forhold til resten af branchen er vi i Vest Administrationen gået skridtet videre og har hele to ISO certificeringer efter internationale standarder. Du kan læse mere HER. Det giver tryghed for jer som bestyrelse og vores samarbejdspartnere. Med ISO certificeringerne har vi også helt styr på GDPR. Der er også tryghed for jer i, at vi er ansvarsforsikret gennem Willis Towers Watson og ligger hos HDI. Desuden er vi medlem af Ejendom Danmark og PropTech Denmark.
Vi ved, at den daglige kontaktperson er vigtig for jer. Derfor er alle medarbejdere både kompetente og serviceminded.
• Vedtægstændringer
• Huslejeopkrævning
• Budgetmøder
• Generalforsamling fra A-Z
• Byggestyring så I får den bedste kvalitet
• Låneomlægning
• Lejekontrakter
• Overdragelser
• Byggesager
Hvis du endnu ikke er overbevist om, at Vest Administrationen skal være jeres nye administrator, kan et kig på vores medarbejdere måske hjælpe. Kompetencerne er i top, til gavn for både jer som bestyrelse og alle beboere i jeres forening.
Få et tilbud på den administrationsløsning, der passer til jeres behov.
Vi sammensætter en administrationsløsning efter netop jeres behov, men en række ydelser har faste priser.
Udover Jakobs gode personlige egenskaber er vi helt trygge ved hans faglighed, især hans store viden om økonomi, så vi føler os helt trygge ved ham. Og som bonus svarer han hurtigt på vores spørgsmål
Vi er helt trygge ved Lisbeth, der altid bare fikser tingene. Vi skal ikke bekymre os om noget, når hun tager fat på den specifikke opgave. Det giver ro og sparer os for tid og besvær, hvilket vi er rigtig glade for
Man får altid god og kyndig hjælp, når man ringer til Lisbeth
Den bedste ved Louise er, at hun kender os så godt, at hun altid kan vejlede os om både store og små ting, hvilket giver os en stor tryghed
Maja er rigtig god til at pleje vores relation og hun kan altid huske historikken. Hun holder det nede på jorden via sin høje faglighed og kommer altid hurtigt retur med svar, så vi bruger hendes kompetencer meget
Hos AB Suomisvej 3 kan vi kun anbefale Vest Administrationen A/S, hvor Maja altid giver hurtig betjening og god service samt en kompetent rådgivning. Vi får også god information om, hvad der sker på andelsboligmarkedet
Udover at være hurtig og præcis, uanset hvad temaet er, så er Ole altid behagelig, og han er vellidt af alle i foreningen. Han er tydeligvis meget kvalificeret og formår altid at være i øjenhøjde, hvilket vi sætter stor pris på
Gitte er altid glad og hendes gode humør smitter. Og så gør hun ikke tingene komplicerede, men formidler på en måde, så alle kan forstå det
Hanne giver altid kompetent rådgivning ud fra sin brede viden, og man får altid en konstruktiv dialog
Ejendomsadministration er et kompleks område med mange regler og paragraffer, der ændrer sig løbende. Vi har i Vest Administrationen A/S mange års erfaring og ved, hvad der er af udfordringer for jer som bestyrelse. Den viden vil vi gerne dele ud af, så det bliver nemmere for jer. Derfor har vi samlet spørgsmål og svar på både stort og småt i en vidensbase. Der er de tungere juridiske temaer og de lidt lettere om vedligeholdelse af lejligheder.
Her har du muligheden for at få værdifuld viden om ejendomsadministration af andels- og ejerboligforeninger. Vi vil hellere levere kvalitet end kvantitet til dig, så forvent ikke mere end 1-2 informationsemails om måneden.
VEST ADMINISTRATIONEN A/S
Gammel Vartov Vej 1
2900 Hellerup
CVR 25333969
Tlf: 33 24 61 26
Email: info(at)vestadm.com
Åbningstider:
Man – fre kl. 10 – 15
Telefontider:
Man – fre kl. 10 – 14
(lukket 12 – 12.30)