Ingeniør Kent Friis Petersen stiftede Vest Administrationen A/S i 1990 ud fra mottoet: ”Vi vil gøre det nemt at være bestyrelse.”
Et motto, der stadig holder.
Gennem alle årene har vi løbende forfinet og justeret vores tilbud og procedurer, og firmaet er vokset stødt i forhold til antal kunder og medarbejdere. Blandt andet fordi vi løbende har opkøbt flere andre administrationsfirmaer.
I dag administrerer vi tæt på 400 andelsboligforeninger og ejerboligforeninger samt gårdlaug, hvilket udgør godt 6.000 boliger.
Personalegruppen består af 30 medarbejdere. Primært fordelt på ejendomsadministratorer og regnskabsuddannede. Hertil kommer en jurist med speciale i byggestyring samt en advokat.
I modsætning til mange andre i branchen har vi ikke svært ved at tiltrække nye medarbejdere. Vores ejendomsadministratorer er ansat hos os i mere end 10 år i gennemsnit, og både i 2021 og 2022 blev vi kåret som den 10. bedste danske arbejdsplads hos Great Place to Work i kategorien 10 – 49 ansatte.
I 2022 gik vi over til 4-dages arbejdsuge med samme løn, hvilket sikkert er en af flere grunde til, at vi allerede i 2023 rykkede helt op på en 6. plads på listen. Derfor holder alle nu fast fri hver fredag. En oplagt ugedag, fordi vi tidligere havde færrest indgående opkald netop den dag.
Vil du med på holdet, kan du læse mere om jobs og praktikpladser her.
I processen frem mod den 4-dages arbejdsuge har vi optimeret vores arbejdsgange yderligere og fokuserer benhårdt på at løse opgaverne rigtigt med det samme og fastholde den samme gode service overfor vores kunder.
Blandt andet har vi nu indført en fast struktur på vores møder, så vi holder færre møder og udnytter tiden optimalt. Hertil kommer, at vi deler brugbar viden om andelsforeninger, ejerforeninger og bestyrelsens arbejde på vores hjemmeside, hvor vi udover en række relevante artikler også har oprettet et gratis bestyrelsesakademi, så vi bedre kan undværes, når I har spørgsmål på tidspunkter, hvor vi måske ikke kan hjælpe telefonisk.
Og bare rolig: Vi har selvfølgelig en fast ordning, så I altid kan få fat på en administrator om fredagen også.
Vest Administrationen A/S er i dag det eneste administrationsselskab i Danmark, der har en ISO-27001-certificeriing ift. GDPR og informationssikkerhed. Hertil kommer også vores ISO-9001, som er dokumentationen for, at vi løser alle opgaver efter de fastdefinerede procedurer, hvilket sikrer en høj kvalitet.
Helt lavpraktisk betyder certificeringerne, at vi:
Vi er forsikret gennem Willis Towers Watson og medlem af brancheforeningen Ejendom Danmark. Det er jeres garanti for, at et samarbejde med os er professionelt og risikofrit, og at vi altid er helt opdateret på jura, udvikling og politik på ejendomsmarkedet.
Siden 2012 har vi desuden haft en professionel bestyrelse.
Vi vil gøre det nemt at være bestyrelse – også på den lange bane. De mange års erfaring og den høje anciennitet har skabt en solid virksomhed, der også er med jer i det lange løb. Det giver mulighed for hele tiden at udvikle vores allerede stærke processer og sikrer bedre service til jer som kunder. Vores professionelle bestyrelse er den strategiske sparringspartner, der sikrer, at vi fastholder den rigtige retning. De gør det godt, som du kan se af tallene. Mød dem HER.
Hovedtal i 1.000 kr. | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
Nettoomsætning | 30.946 | 29.224 | 27.752 | 21.149 | 20.096 | 19.932 |
Bruttofortjeneste | 25.599 | 24.264 | 22.674 | 15.708 | 16.211 | 15.732 |
Resultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) | 5.308 | 6.140 | 5.627 | 2.683 | 4.358 | 4.131 |
Resultat før finansielle poster | 4.149 | 5.548 | 4.827 | 2.434 | 4.144 | 3.926 |
Årets resultat | 3.204 | 4.297 | 3.154 | 1.993 | 3.240 | 3.140 |
Balancesum | 13.110 | 14.142 | 11.572 | 10.437 | 8.968 | 7.830 |
Egenkapital | 6.132 | 6.428 | 5.131 | 4.377 | 5.384 | 4.144 |
Nøgletal | ||||||
Bruttomargin | 82,7% | 83,0% | 81,7% | 74,3% | 80,7% | 78,9% |
Overskudsgrad | 13,4% | 19,0% | 17,4% | 11,5% | 20,6% | 19,7% |
Afkastningsgrad | 30,5% | 43,2% | 43,9% | 25,1% | 49,3% | 50,4% |
Soliditetsgrad | 46,8% | 45,5% | 44,3% | 41,9% | 60,0% | 52,9% |
Forrentning af egenkapital | 51,0% | 74,3% | 66,3% | 40,8% | 68,0% | 86,6% |
Udvikling i antal medarbejdere
Nedenstående er fuldtidsansatte, dertil kommer en håndfuld studentermedhjælpere og praktikanter. Se alle medarbejdere HER.
2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
32 | 28 | 25 | 22 | 20 | 20 |
Styr på kvalitet og sikkerhed
Der skal selvfølgelig være styr på både jeres og vores data. Vi har styr på vores processer, og hvordan vi gør tingene. Vi siger, det vi gør, og vi gør det, vi siger. Det har vi dokumentation for. I forhold til resten af branchen er vi i Vest Administrationen gået skridtet videre og har hele to ISO certificeringer efter internationale standarder. Du kan læse mere HER. Det giver tryghed for jer som bestyrelse og vores samarbejdspartnere. Med ISO certificeringerne har vi også helt styr på GDPR. Der er også tryghed for jer i, at vi er ansvarsforsikret gennem Willis Towers Watson og ligger hos HDI. Desuden er vi medlem af Ejendom Danmark og PropTech Denmark.
Vi ved, at den daglige kontaktperson er vigtig for jer. Derfor er alle medarbejdere både kompetente og serviceminded.
• Vedtægstændringer
• Huslejeopkrævning
• Budgetmøder
• Generalforsamling fra A-Z
• Byggestyring så I får den bedste kvalitet
• Låneomlægning
• Lejekontrakter
• Overdragelser
• Byggesager
Hvis du endnu ikke er overbevist om, at Vest Administrationen skal være jeres nye administrator, kan et kig på vores medarbejdere måske hjælpe. Kompetencerne er i top, til gavn for både jer som bestyrelse og alle beboere i jeres forening.
Få et tilbud på den administrationsløsning, der passer til jeres behov.
Vi sammensætter en administrationsløsning efter netop jeres behov, men en række ydelser har faste priser.
Udover Jakobs gode personlige egenskaber er vi helt trygge ved hans faglighed, især hans store viden om økonomi, så vi føler os helt trygge ved ham. Og som bonus svarer han hurtigt på vores spørgsmål
Vi er helt trygge ved Lisbeth, der altid bare fikser tingene. Vi skal ikke bekymre os om noget, når hun tager fat på den specifikke opgave. Det giver ro og sparer os for tid og besvær, hvilket vi er rigtig glade for
Man får altid god og kyndig hjælp, når man ringer til Lisbeth
Den bedste ved Louise er, at hun kender os så godt, at hun altid kan vejlede os om både store og små ting, hvilket giver os en stor tryghed
Maja er rigtig god til at pleje vores relation og hun kan altid huske historikken. Hun holder det nede på jorden via sin høje faglighed og kommer altid hurtigt retur med svar, så vi bruger hendes kompetencer meget
Hos AB Suomisvej 3 kan vi kun anbefale Vest Administrationen A/S, hvor Maja altid giver hurtig betjening og god service samt en kompetent rådgivning. Vi får også god information om, hvad der sker på andelsboligmarkedet
Udover at være hurtig og præcis, uanset hvad temaet er, så er Ole altid behagelig, og han er vellidt af alle i foreningen. Han er tydeligvis meget kvalificeret og formår altid at være i øjenhøjde, hvilket vi sætter stor pris på
Gitte er altid glad og hendes gode humør smitter. Og så gør hun ikke tingene komplicerede, men formidler på en måde, så alle kan forstå det
Hanne giver altid kompetent rådgivning ud fra sin brede viden, og man får altid en konstruktiv dialog
Ejendomsadministration er et kompleks område med mange regler og paragraffer, der ændrer sig løbende. Vi har i Vest Administrationen A/S mange års erfaring og ved, hvad der er af udfordringer for jer som bestyrelse. Den viden vil vi gerne dele ud af, så det bliver nemmere for jer. Derfor har vi samlet spørgsmål og svar på både stort og småt i en vidensbase. Der er de tungere juridiske temaer og de lidt lettere om vedligeholdelse af lejligheder.
Her har du muligheden for at få værdifuld viden om ejendomsadministration af andels- og ejerboligforeninger. Vi vil hellere levere kvalitet end kvantitet til dig, så forvent ikke mere end 1-2 informationsemails om måneden.
VEST ADMINISTRATIONEN A/S
Gammel Vartov Vej 1
2900 Hellerup
CVR 25333969
Tlf: 33 24 61 26
Email: info@vestadm.com
Åbningstider:
Man – tors kl. 10 – 15
Telefontider:
Man – tors kl. 10 – 14
Fredag telefonvagt kl. 10 – 14
(lukket 12 – 12.30)